شهید فریبرز میرزایی

شهيد فريبرز ميرزايي در تاریخ ۱۳۲۹/۰۱/۰۲ در روستاي باصفاي خونان شهرستان قزوين چشم به جهان گشود. دوران كودكي را در دامان پر مهر و محبت پدر و مادر مسلمان و مومن پرورش يافت. پس از طي نمودن مدارج تحصيلي و اخذ ديپلم در تاریخ ۱۳۴۹/۰۷/۰۱ از طریق شرکت در کنکور ورودی دانشکده افسری به استخدام ارتش در آمد. پس از طی دوره سه ساله دانشکده افسری در تاریخ ۱۳۵۲/۰۷/۰۱ در رسته زرهی به درجه ستواندومی نائل آمد. پس از طی دوره مقدماتی رسته زرهی در مرکز آموزش زرهی شیراز به لشکر ۱۶ زرهی شیراز اختصاص یافته و مشغول خدمت شد.

شهید میرزایی در سال ۱۳۵۲ ازدواج نمود كه حاصل آن يك فرزند پسر و يك فرزند دختر مي باشد كه به يادگار از این شهید گرامی مانده است. با شروع انقلاب شكوهمند اسلامي او هيچ گاه خود را در مقابل مردم قرار نداده بلكه هميشه در راهپيمايي ها و تظاهرات با لباس شخصي در كنار مردم بود.

با شروع جنگ تحميلی جهت حفظ كيان اسلام و انقلاب و ميهن به سوي جبهه هاي حق عليه باطل شتافت. آخرين منطقه علمياتي اين عزيز جبهه اهواز بود كه در تاريخ ۱۳۶۰/۰۶/۰۳ در اثر تصادف به لقاء الله پيوست. پيكر مطهر اين شهيد را در گلزار شهداي قزوين به خاك سپردند.